2 Kasım 2011 Çarşamba

Buzdolabınızla oturun, konuşun.. Bu işi adam gibi yapıyorsa yapsın yoksa!


Buzdolabım yakın zamanda sorun çıkarmaya başladı. Fazla buzlanıyor, içerisinde su kabarcıkları oluşturuyor ve sebzeleri çabuk bozuyordu. Uzun yıllardır birlikteydik, emektar yıllardır benimle çalışıyordu, bayağı uzun yıllardır... Reklamlarda hep görürüz; A sınıfı enerji tüketen çamaşır makinesi, A+ enerji tüketen buzdolabı, enerji tüketiminizi kontrol altına alın diye. Enerji tüketimi açısından ürünler arasında büyük farklılıklar olduğunu düşünmezdim doğrusu, ne kadar çok ya da az enerji tüketebilirdi ki bir buzdolabı?


Buzdolabımdan ümidi iyice kesince ve rokfor peynirim bozulunca kan beynime sıçradı, artık ondan kurtulmalıydım. Çok sevdiğim peynirlerim, biberlerim, taze kekiklerim ve nanelerimle daha fazla zaman geçirmek istiyordum. Evimin yakınındaki AVM'de buldum kendimi, Bosch bayisine girdim. Hydro fresh ve chiller safe özelliği olan bir buzdolabı seçtim, artık besinlerim en az iki kat uzun ömürlü olacaktı. Ürünü tanıtan beyefendi uzun uzun enerji tüketiminden de bahsetmişti ama beni ilgilendiren bir mevzu değildi, gerçekliğinden emin olmadığım için dinlemedim bile.


Genelde evime gelen elektrik faturası 80 TL nin altına düşmez, düştüğü görülmemiştir. Yeni buzdolabımla ve taze sebzelerimle mutlu mesut yaşarken elime geçen elektrik faturası gözlerimi faltaşı gibi patlattı. Elektrik faturamın ödenecek tutar kısmında 65 TL mi yazıyordu? Eski bir buzdolabının bana yıllardır yaptığına da bakın siz! Siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama A+ enerji tüketimi denen birşey varmış :) ve faturanızı ilk gördüğünüzde yaşadığınız şoku atlattığınızda, içinize yayılan sıcaklığı hissedeceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder